Friday, 12 May 2017

Where's gone the modesty?

Last First Holly Communion that I went it was my own one. I think I'm not so old but it was 'couples' years ago, so I haven't to much experience in organising events like this. I know that today is very trendy to have a big party whit lots of guests and expensive presents. In my opinion First Holly Communion should be modesty, intimate event only for close family and Christ parents that child could experience something more then only cake and presents. I'm gonna organise for my son little party after it at home and I don't cares that no one doing like this today. I don't care it's old fashion. I want him to feel spirit of that very important day. It's really sad that now its same business like wedding. What about present? If I would have a girl I would definitely choose jewellery as I think there's no more beautiful souvenir. But because I got a boy I think it would be something useful that he will is passionate about.
What about you? What experience you got?


Ostatnia I Komunia Świeta na jakiej byłam to moja wlasnie i choć nie jestem jeszcze taka stara to juz ladnych pare lat minelo, wiec moje doswiadczenie w organizowaniu takich uroczystosci jest znikome. Wyobrazam sobie tę uroczystosc jako bardzo skromną w  gronie rodziny i chrzestnych, tak żeby dziecko mogło przeżyć coś więcej niż tylko wielki tort i prezenty. Być może dlatego, że nasza Komunia będzie odbywać się za granicą to jakoś omija nas ta presja wielkiego przyjęcia z mnustwem gości bardzo drogich prezentów  w restauracji, bo tak jest trendy. Nie ważne, że to będzie obciachowe ale ja zorganizuje małe przyjęcie w domu. Chcę żeby moje dziecko poczuło magię i ducha tego bardzo ważnego dnia. To przykre, że ta uroczystość stała się teraz takim samym komercyjnym biznesem jak wesela. 
A co z prezentem?
Jak już wspomniałam za granicą jest troszeczkę inaczej i omija nas ta presja otoczenia, że wszystkie dzieci mają dostać to co teraz modne i oczywiście bardzo drogie. Moje dziecko nie wiedziało nawet, że na Komunię dostaje się prezenty. Oczywiście dostanie prezent i nie będę na nim oszczędzała. Gdybym miała dziewczynkę to napewno kupiła bym jej jakąś ładną biżuterię bo to najlepsza pamiątka na całe życie. Ale mam chłopca i postanowiłam, że będzie to coś związanego z jego pasją co będzie używał na codzień.
A jakie są wasze doświadczenia?

No comments:

Post a Comment